"הספורט הפך אותי לנערה בריאה יותר, חזקה יותר ועם ביטחון עצמי"

הכירו את ליאל חדאד מנתניה, אשר לא נותנת לדעה של בני הנוער איתם היא למדה עד לא מזמן, להסיט אותה מהמסלול שלה להצלחה. בראיון מיוחד לבלוג ליאל משתפת איך העיסוק בספורט שינה את חייה, מה השאיפות שלה ואיפה היא רואה את עצמה בעוד עשר שנים.

ש: ליאל, ספרי קצת על עצמך.
ת: "קוראים לי ליאל חדאד, אני בת 17 מנתניה, בוגרת תיכון 'שפירא' בעיר. אני עוסקת בג׳יו ג׳יטסו ברזילאי כבר שלוש שנים אצל אמיר בוארון במסגרת מועדון MMA Israel Netanya, סגנית אלופת העולם עד גיל 21 לשנת 2015 בג'יו ג'טיסו(עד 70ק"ג). סיימתי כיתה י"ב ממש לפני מספר ימים, בזמני הפנוי שכמעט ולא קיים אני אוהבת לבלות עם החברים שלי וגם לשחק סנוקר".

IMG_1179
כאשר יש לה זמן פנוי, ליאל אוהבת לשחק סנוקר.

ש: איך הגעת לתחום הג'יאו ג'יטסו?
ת: "כשהייתי בת 15, הייתי ילדה מאוד עצבנית. יום אחד העצבים שלי הגיעו לרמה גבוהה מאוד והבנתי שזה פשוט לא בריא לי, החלטתי שאני חייבת להתחיל לטפל בעצמי ולמצוא מקום להוציא בו את העצבים. חיפשתי בגוגל ״חוג לאיגרוף בנתניה״ והתקשרתי למספר של מכון MMA Israel Netanya שעלה בחיפוש והגעתי לאימון ניסיון. לאחר השיעור הזה התחלתי להתאמן במכון ולאחר מספר שבועות שם, רונן שהוא אחד המאמנים, הציע לי לעשות את ההתנדבות של המחוייבות האישית במסגרת המכון. הפכתי לעוזרת מאמן של אמיר בוארון שהציע לי לנסות את הג'או ג'יטסו, ניסיתי ומיד התאהבתי בזה ואני עוסקת רק בו מאז".

ש: למה בחרת דווקא בג'יאו ג'יטסו ולא נגיד בג'ודו?
ת: "כמו שציינתי קודם, הגעתי דווקא לתחום הזה בגלל המחוייבות האישית. פשוט התאהבתי בתחום, בחיים לא הייתי מאמינה שאני אהיה בתחום של אומנויות הלחימה בכלל. כאשר הגעתי למכון שקלתי 80 קילו, הגעתי לתחום הזה מעולם של אוכל, מחשבים ומינימום תנועה. הג'יו ג'יטסו הברזילאי זאת אומנות לחימה מדהימה המשלבת חניקות, בריחים וגם הטלות. זאת צורת לחימה שדורשת המון חשיבה והשקעה והיא כל כך כיפית. אגב, גם את הג׳ודו אני מאוד אוהבת ואני חושבת השילוב בין השניים הוא מצויין".

1399781_10203830566111664_2437290310839252377_o
ליאל במהלך קרב בישראל בשנה שעברה. (צילום: ג'ניה מוסקולנקו)

ש: בשבוע שעבר סיימת את כיתה י"ב, איך הצלחת לשלב את הספורט יחד עם הלימודים?
ת: "מאז ומתמיד ההורים שלי חינכו אותי לשים את הלימודים במקום הראשון .מהרגע הראשון שלקחתי את הג'יו ג'יטסו לפן יותר מקצועי, אמרתי לעצמי שאין מצב שהלימודים שלי יפגעו ושאני אצליח לשלב בין השניים. כאשר הייתי מגיעה הביתה מהלימודים הייתי לומדת ואז יוצאת לאימון, חוזרת ללמוד ולפעמים ממשיכה ללמוד עד השעות הקטנות של הלילה. למרות מה שאנשים עשוייים לחשוב, הציונים שלי השתפרו מאוד מאז שאני בתחום הספורט".

ש: בספטמבר הקרוב את תחגגי 18 וכמו כל בת/בן בגילך בארץ את אמורה להתגייס, את חושבת שתצליחי לעסוק בתחום גם בזמן השירות?
ת: "אני בטוחה שאצליח לעסוק בתחום גם בזמן השירות, הספורט הוא חלק בלתי נפרד ממני ואני מאמינה ופועלת למען כך שאתגייס כספורטאית מצטיינת/פעילה ואשלב בין השניים".

ש: לפני כשבועיים את פרסמת פוסט בפייסבוק אשר הביא מעל 400 לייקים ומעל 50 שיתופים. פוסט על הביקורת שספגת מבני נוער בשכבה שלך. את יכולה בבקשה לספר מה הביא אותך לפרסם את הפוסט הזה?
ת: "ילד אחד מהשכבה סיפר לי שילדים בשכבה מכנים אותי ״אבו גבר״. הם צחקו עליי בגלל שאני מתאמנת באומנות לחימה ומרימה משקולות, מה שנחשב גברי בעיניהם. כששמעתי שככה מדברים עליי מאחורי הגב קצת נפגעתי וישר חשבתי על לכתוב פוסט שיוכיח להם שזה לא עניין גברי, שיפסיקו עם הביקורות ויבינו שזה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים ושינה לי את החיים בצורה הטובה ביותר. ירדתי במשקל, אני מתאמנת ובריאה, מתחרה בארץ ובחו"ל ועוד המון יתרונות שזה העניק לי, ואני מקווה שהם יחוו כאלו דברים טובים בעצמם".

LIEL-POST
הפוסט המדובר, גרף מעל 400 לייקים ו-50 שיתופים בפייסבוק.

ש: בהמשך לשאלה הקודמת, אילו תגובות קבלת מהסביבה אחרי הפוסט הזה, אם בכלל?
ת: "קיבלתי כל כך הרבה פירגונים, שיחות טלפון, הודעות ומלא תמיכה. בנוסף, חלק מהילדים שדיברו עליי גם התנצלו. אנשים דאגו לי, שלא אתן לזה להפריע לי בדרך שאני יוצרת לעצמי ושהם גאים בי.  הייתי פשוט חסרת מילים, נדהמתי מכמות התמיכה והאהבה ואני מודה לכולם מעומק הלב!"

ש: איך העיסוק בספורט שינה את החיים שלך?
ת: "קודם כל רזיתי 18 ק"ג בזכות העיסוק בספורט. בעבר הייתי כל היום אוכלת, משחקת במחשב יותר מ-7 שעות ביום והייתי נערה עצבנית. הספורט הפך אותי לנערה בריאה יותר, חזקה יותר ועם ביטחון עצמי. העיסוק בספורט העלה לי את הציונים בלימודים, כיום אני אדם בריא ורגוע יותר. וכמו שאמרתי בזכות הספורט אני נוסעת לחו״ל, מתחרה ומטיילת. בזכות הספורט אני נמנעת מלשתות אלכוהול(לא שתיתי גם בעבר), הג'יו ג'יטסו נתן לי כלים להתמודד עם האתגרים בתחרויות וגם בחיים הרגילים, במיוחד במצבי לחץ. מי שמצליח להתחרות ברמה הגבוהה כבר לא מפחד מכלום. ברגע שאנחנו עולם למזרן על מנת להתאמן זה לא משנה מי הפרטנר לאימונים, אם זה רופא, חייל, איש עסקים מצליח או עובד בפיצוציה, כולם שווים ומלאים בנתינה ועזרה אחד לשני לפני תחרויות, זו פשוט משפחה! הג'יו ג'יטסו שינה לי את החיים לטובה ואני ממליצה עליו בחום לכולם".

IMG-20150630-WA017
מדליות וגביעים בהם זכתה חדאד עד היום.

ש: כמה אימונים יש לך ביום, כמה ימים בשבוע את מתאמנת. בכלל איך בנוי יום שלך, בתקופת הלימודים וגם בתקופה של חופש.
ת: "יש לי ביום בין 2-3 אימונים ביום, בכל יום בשבוע. האימונים הם ברובם ג'יו ג'יטסו אך אני מתאמנת גם אימוני ריצה וקרוספיט .בימים שהאימון האחרון שלי מסתיים בשעה די מוקדמת אני משתדלת להיפגש עם חברים, אך אני מאוד אוהבת להתאמן כל יום במסירות והתמדה כי זוהי הדרך להצלחה .ההבדל היחיד מבחינתי בין תקופה של לימודים לתקופה של חופש, זה שיש לי אפשרות לנוח יותר בין האימונים, אבל המסגרת נשארת היא אינטנסיבית תמיד".

ש: האם יש לך חוויה מיוחדת שאת זוכרת מאחת הנסיעות שלך להתחרות בחו"ל?
ת: "אין משהו ספציפי, פשוט כל ההווי של התחרות וההזדמנות להתחרות בכאלו תחרויות גדולות. האימונים הפיזיים והמנטליים שבלי המאמן שלי לא הייתי מצליחה לעבור אותם, זאת פשוט חוויה בפני עצמה שאני מאחלת לכולם לעבור".

IMG_1319
ליאל חדאד עם המאמן שלה אמיר בוארון.

ש: מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?

ת: "אלופת עולם ואירופה לגילאי בוגרים בג'יו ג'יטסו ברזילאי! אמנם יש לי תעודת בגרות טובה מאוד ואני מאמינהה שבעתיד אעשה תואר במשהו, אבל כרגע אני רואה את עצמי אך ורק בתחום הג'יו ג'יטסו, מציבה לעצמים מטרות ומשיגה אותן".

ש: איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?
ת: "בעלת חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי, מתחרה בתחרויות הכי גדולות, מאמנת ומעבירה סמינרים בארץ ובחו"ל. אני תמיד שואפת להכי גבוה שאפשר ומאמינה שעם התמדה ורצון אני אצליח" .

ש: האם יש מסר כלשהו שהיית רוצה להעביר לנערות ונשים שיקראו את הראיון הזה?
ת: "אני ממליצה ומבקשת מכל מי שקוראת את זה שתלך ותנסה להתאמן בג'יו ג'יטסו ברזילאי או כל תחום ספורט שהיא רוצה ולא תפחד מתגובות של אנשים. אני מבטיחה לכן שזה הדבר הכי טוב שתעשו בחיים שלכן!"

IMG_0282
ליאל חדאד עם מדליית הכסף באליפות העולם השנה. (מתוך דף הפייסבוק של Ju-Jitsu International Federation)

בסיום הראיון,חנה חדאד, אמה של ליאל נתבקשה לענות על שאלה:
ש: האם לא חששת לאפשר לבת שלך לקחת חלק בתחום פיזי בו אפשר להפצע ולקבל מכות?

ת: "האמת שחששתי בהתחלה, אבל ראיתי שהיא מאוד ונחושה ורוצה להצליח בזה ושזה יהיה חלק מהעתיד שלה וההצלחה שלה בחיים. ראיתי שהיא מקפידה ללכת לאימונים, מתחרה ואוהבת את זה מאוד, לכן החלטתי לתמוך בה למרות הסיכון הפיזי המסוים ואני תומכת בה גם כיום כמה שרק אפשר".

מחשבה אחת על “"הספורט הפך אותי לנערה בריאה יותר, חזקה יותר ועם ביטחון עצמי"

  1. מהיכרות קצרה , מקרית עם ליאל, במגרש הכדורסל: מקסימה ומדהימה, כאחת. היא נחושה, עם כוח רצון והשגיות , אך נעימת הליכות ומקסימה את הסובבים אותה, במקביל.
    אין לי ספק שנראה אותה, בעתיד, כמובילה את הענף.

    אהבתי

להשאיר תגובה

